preloader
Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Więcej informacji
Urząd Gminy Łączna

Bonus frekwencyjny – 5 000 zł dla Koła Gospodyń Wiejskich

 

Rozpoczął się nabór wniosków skierowany do kół gospodyń wiejskich
z gminy
, w których frekwencja w ubiegłorocznych wyborach parlamentarnych przekroczyła 60 proc. O tzw. bonusy, które wynoszą 5 tys. zł, można się ubiegać do 29 listopada 2024 r. w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa

Wysokość pomocy wynosi 5 000 zł na jedno koło gospodyń wiejskich.

Wnioski można składać:

  • osobiście w Biurach Powiatowych ARiMR,

  • wysłać za pośrednictwem operatora pocztowego (np. Poczta Polska)

  • za pośrednictwem platformy ePUAP,

  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl,

Uwaga!

  • Jeżeli Wnioskodawca przesyłając dokumenty za pośrednictwem platformy ePUAP lub za pośrednictwem usługi mObywatel do pisma ogólnego dołączy pliki niepodpisane elektronicznie, takie pliki nie mają waloru podpisanego dokumentu.

Za datę złożenia wniosku uważa się:
1)    w przypadku osobistego złożenia wniosku w kancelarii Biura Powiatowego – datę dostarczenia wniosku do kancelarii Biura Powiatowego;
lub
2)    w przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem operatora pocztowego – datę nadania przesyłki (data stempla pocztowego); 
lub
3)    w przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem platformy ePUAP lub za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl – datę jego nadania.

Szczegóły i warunki uzyskania pomocy dostępne na stronie www.gov.pl/arimr

 

pomoc dla KGW bonus frekwencyjny1

Pomoc klęskowa 2024. Szkody w uprawach przed 10 września!

Ruszył nabór!

Do 15 listopada 2024 r. można się ubiegać o rekompensaty z budżetu państwa za szkody
w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu
które miały miejsce do 10 września 2024 r. Wnioski są przyjmowane wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR.

Do wniosku należy załączyć:

- kopię protokołu oszacowania szkód,

- kopie polis ubezpieczeniowych potwierdzających zawarcie umów ubezpieczenia upraw rolnych,

 

Pomoc będzie udzielana rolnikowi:

- któremu został nadany numer identyfikacyjny,

- będącemu mikroprzedsiębiorstwem, małym albo średnim przedsiębiorstwem,

- w którego gospodarstwie rolnym powstały szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2024 r. gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, które zostały oszacowane przez komisję powołaną przez wojewodę i wynoszą powyżej 30% średniej rocznej produkcji roślinnej w gospodarstwie rolnym.

Wysokość pomocy ustala się jako iloczyn powierzchni uprawy, na której zgodnie
z protokołem oszacowania szkód powstały szkody spowodowane wystąpieniem do dnia
10 września 2024 r. gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, i stawki pomocy.

Zgodnie z § 13zzp ust. 10rozporządzenia stawka wynosi:

  1. 3 000 zł na 1 ha powierzchni upraw rolnych, na których wystąpiły szkody w wyniku gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich w wysokości
    co najmniej 70% plonu;

  2. 2 000 zł na 1 ha powierzchni upraw rolnych, na których wystąpiły szkody w wyniku gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich w wysokości
    co najmniej 50% i mniej niż 70% plonu;

  3. 1 000 zł na 1 ha powierzchni upraw rolnych, na których wystąpiły szkody w wyniku gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich w wysokości
    co najmniej 30% i mniej niż 50% plonu.

Łączna wysokość pomocy nie może przekroczyć:

  • 80% kwoty obniżenia dochodu z produkcji roślinnej – obliczonego zgodnie z art.
    25 ust. 8 rozporządzenia Komisji (UE) nr 2022/2472;

  • 90% kwoty obniżenia dochodu z produkcji roślinnej – obliczonego zgodnie z art.
    25 ust. 8 rozporządzenia Komisji (UE) nr 2022/2472 – dla gospodarstw rolnych położonych na obszarach z ograniczeniami naturalnymi lub innymi szczególnymi ograniczeniami określonymi w przepisach o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.

W przypadku gdy łączna wysokość pomocy oraz pomocy otrzymanej na podstawie odrębnych przepisów, wraz z odszkodowaniem z zakładu ubezpieczeń, przekraczałaby kwotę, o której mowa powyżej (stanowiącej 80% lub 90% kwoty obniżenia dochodu), pomocy udziela się w wysokości stanowiącej różnicę między kwotą, o której mowa powyżej, a wysokością pomocy otrzymanej na podstawie odrębnych przepisów
i otrzymanych odszkodowań.

  • Pomoc nie przysługuje w przypadku, gdy pomoc otrzymana na podstawie odrębnych przepisów, wraz z odszkodowaniem z zakładu ubezpieczeń przekracza kwotę pomocy obliczoną na podstawie § 13zzp ust.
    12 rozporządzenia.

  • Pomoc, pomniejsza się o 50%, jeżeli w dniu wystąpienia szkód w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem do dnia 10 września 2024 r. gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich
    co najmniej 50% powierzchni upraw w gospodarstwie rolnym,
    z wyłączeniem wieloletnich użytków zielonych, nie było ubezpieczone
    co najmniej od jednego z ryzyk
    tj. suszy, gradu, deszczu nawalnego, ujemnych skutków przezimowania, przymrozków wiosennych, powodzi, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny,

 

Pomoc finansowa nie przysługuje producentowi rolnemu do powierzchni upraw rolnych, do których wnioskował o udzielenie pomocy w ramach nadzwyczajnego wsparcia finansowego sektorowi owoców i warzyw oraz sektorowi wina dotkniętym niekorzystnymi zjawiskami klimatycznymi.

 

Szczegóły i warunki uzyskania pomocy dostępne na stronie www.gov.pl/arimr

plakat reklamujący pomoc finansową dla poszkodowanych w uprawach

Wsparcie na opłacenie trzeciej i czwartej raty podatku rolnego za 2024 r.

 

O pomoc w opłaceniu trzeciej i czwartej raty podatku rolnego za 2024 r. mogą wnioskować do ARiMR rolnicy, którzy w swoich gospodarstwach ponieśli w tym roku szkody w uprawach spowodowane gradem, deszczem nawalnym, przymrozkami wiosennymi lub huraganem. Nabór wniosków trwa do 15 listopada 2024 r. wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR.

Do wniosku należy załączyć:

- kopię protokołu oszacowania szkód,

- kopie polis ubezpieczeniowych potwierdzających zawarcie umów ubezpieczenia upraw rolnych,

- kopia decyzji ustalającej wysokości podatku rolnego na 2024 r.

Zgodnie z § 13zzq ust. 10 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r., łączna wysokość pomocy nie może przekroczyć:

1)  80% kwoty obniżenia dochodu z produkcji roślinnej – obliczonego zgodnie z art. 25 ust. 8 rozporządzenia Komisji (UE) nr 2022/2472;

2)  90% kwoty obniżenia dochodu z produkcji roślinnej – obliczonego zgodnie z art. 25 ust. 8 rozporządzenia Komisji (UE) nr 2022/2472 – dla gospodarstw rolnych położonych na obszarach z ograniczeniami naturalnymi lub innymi szczególnymi ograniczeniami określonymi w przepisach o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.

ARiMR informuje, iż pomoc o której mowa nie zwalnia z zapłaty trzeciej i czwartej raty podatku rolnego.

Pomoc pomniejsza się o 50%, jeżeli w dniu wystąpienia szkód w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem w 2024 r. gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich co najmniej 50% powierzchni upraw w gospodarstwie rolnym, z wyłączeniem wieloletnich użytków zielonych, nie było ubezpieczone co najmniej od jednego z ryzyk: suszy, gradu, deszczu nawalnego, ujemnych skutków przezimowania, przymrozków wiosennych, powodzi, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny.

Szczegóły i warunki uzyskania pomocy dostępne na stronie www.gov.pl/arimr

wsparcie na 3 i 4 ratę podatku

dz.dz 24r

Zobacz załączoną galerię online na:
https://laczna.pl/2-bezkategorii#sigProIdefe657b184

Regulamin konkursu

indeks„Zbiórka zużytych baterii – 2016/2017”

Organizatorzy:

Wójt Gminy Łączna przy współpracy z Przedsiębiorstwem Wielobranżowym ORDER

 

Cel:

-Upowszechnianie wiedzy na temat segregacji odpadów komunalnych i selektywnej zbiórki baterii

- Kształtowanie właściwej postawy młodych mieszkańców gminy wobec problemu rosnącej liczby odpadów.

- Promowanie świadomości ekologicznej wśród mieszkańców gminy Łączna

- Aktywizacja szkół w dziedzinie ekologii i ochrony lokalnego środowiska.

Warunki uczestnictwa:

Uczestnikiem może być klasa lub grupa przedszkolna wraz z wychowawcą z terenu Gminy Łączna.

Pisemnego zgłoszenia przedszkola lub szkoły do udziału w konkursie ,,Zbiórka zużytych baterii – 2016/2017”, wraz z wykazem uczestników - grup przedszkolnych/klas, należy dokonać po zapoznaniu się z regulaminem konkursu, poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia i dostarczenie go organizatorowi do 30 listopada 2016 r. Dostarczenie zgłoszenia do konkursu oznacza akceptację zapisów regulaminu.

Kalendarium konkursu:

  • 9 grudnia 2016 r. ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń uczestników do konkursu ,,Zbiórka zużytych baterii – 2016/2017”.
  • 12 grudnia 2016 r. od tego dnia uczestnicy zbierają zużyte baterie wykorzystywane w gospodarstwach domowych.
  • 28 kwietnia 2017 r. zakończenie części konkursowej.
  • Ogłoszenie wyników konkursu oraz wręczenie nagród zwycięzcom odbędzie się w pierwszej połowie maja 2017 r.
  • Realizacja nagród nastąpi w maju/czerwcu 2017 r.

 

Zasady konkursu:

1) Dyrektor przedszkola/szkoły dokonuje zgłoszenia grup przedszkolnych/klas chętnych do udziału w konkursie, na załączonym formularzu zgłoszenia.

2) Zgłoszona grupa przedszkolna lub klasa zbiera baterie wykorzystywane w gospodarstwach domowych, na swoje konto. Do pojemników nie można wrzucać akumulatorów o rozmiarach większych niż baterie typu D (R20).

3) Każda zgłoszona grupa dostanie od organizatora specjalne pudełko w którym należy umieszczać zebrane baterie. W przypadku zapełnienia pudełka przed końcem konkursu organizator zobowiązuje się do dostarczenia kolejnego pojemnika.

4) Zebrane baterie mają być przekazane przez opiekunów klas/grup w terminie 7 dni po zakończeniu konkursu do Urzędu Gminy po wcześniejszym uzgodnieniu. Po zważeniu baterie będą przekazane za pośrednictwem Przedsiębiorstwa Wielobranżowego Order do recyklingu.

5) Nagrody zostaną sfinansowane ze środków budżetu Gminy Łączna, oraz Przedsiębiorstwa Wielobranżowego Order.

6) Zwycięzcą konkursu w danej kategorii, jest uczestnik (grupa przedszkolna/klasa), który na swoim koncie zgromadzi największą masę zużytych baterii w przeliczeniu na jednego ucznia/przedszkolaka.

7) Nagrody :

- za zajęcie I miejsca organizatorzy ufundują bilety wstępu na grupowy seans filmowy 2D lub spektakl teatralny dla dzieci oraz bon na poczęstunek do wykorzystania w Kafejce w Łącznej,

- za zajęcie II oraz III miejsca organizatorzy ufundują bilety wstępu na grupowy seans filmowy 2D lub spektakl teatralny dla dzieci.

8) Organizatorzy zastrzegają sobie prawo zmiany regulaminu.

9) Uzgodnienie terminu dostarczenia baterii należy dokonać telefonicznie: 41 254 89 67 lub poprzez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jakie dane zbieramy?
Podczas wizyty na stronie automatycznie zbierane są dane dotyczące odwiedzin. Znamy datę i czas nadejścia zapytania, adres IP, informacje o przeglądarce, protokole wykorzystywanym do komunikacji oraz błędach, które wystąpiły.

Korzystamy również z dodatkowych narzędzi do analizy zachowań użytkowników.


W jaki sposób wykorzystujemy dane?
Dane zebrane podczas wizyty są wykorzystywane do celów związanych z administrowaniem strony. Informacje uzyskane z narzędzi do analizy zachowań użytkowników dają nam wiedzę o tym w jakim kierunku się rozwijać.


Wykorzystanie ciasteczek

Podczas wizyty na stronie serwer zapisuje na dysku użytkownika krótkie pliki tekstowe zwane ciasteczkami. Ciasteczka nie zawierają danych osobowych oraz nie ingerują w działanie komputera. Służą do identyfikacji przeglądarki i są wymagane do korzystania z niektórych funkcji dostępnych na stronie.


Jak wyłączyć ciasteczka?


W przypadku naruszenia prawa lub kontroli Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych dane mogą zostać udostępnione osobom do tego uprawnionym. W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności do powyższego zapisu zostaną wprowadzone odpowiednie poprawki.

Imię i nazwisko
Nieprawidłowe dane

Email(*)
Nieprawidłowy email !

Wiadomość(*)
Nieprawidłowe dane

Kod z obrazka(*)
Kod z obrazka
  OdświeżNieprawidłowy kod z obrazka

Numery kont bankowych:

Opłata za śmieci: 

68 8520 0007 2003 0029 4018 0019

Pozostałe podatki: 

69 8520 0007 2003 0029 4018 0001

ZGK - opłata za wodę i ścieki: 

64 8520 0007 2003 3000 3091 0001

Wpłać podatek lub opłatę on-line

Projekty realizowane z Funduszy Europejskich

ue1

dofinansowanie polska

Dofinansowanie z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych.

infolinie pomoc

flaga ua

gis

Mapa gminy

tvs logo bottom

FPWS logo m

akademia przedsiębiorczości

Akademia Przedsiębiorczości

bip

logotekstura bez tła

czyste powietrze logo