WÓJT GMINY ŁĄCZNA - ROMUALD KOWALIŃSKI
Do zakresu zadań Wójta Gminy należy w szczególności:
- Reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
- Prowadzenie bieżących spraw Gminy,
- Podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
- Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
- Zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
- Okresowe zwoływanie narad z udziałem kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych w celu uzgadniania i ich współdziałania i realizacji zadań,
- Koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
- Rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
- Udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut Gminy nie stanowi inaczej,
- Czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
- Przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
- Upoważnianie kierowników Wydziałów lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- Przyjmowanie oświadczeń majątkowych od pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
- Ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych,
- Wydawanie zarządzeń w sprawach organizacyjnych i porządkowych, ustalanie organizacji pracy ukierunkowanej na sprawne funkcjonowanie Urzędu,
- Przygotowywanie projektu budżetu,
- Współpraca z Radą, jej komisjami i organami jednostek pomocniczych w zakresie swego działania, przygotowywanie projektów uchwał Rady, wykonywanie budżetu, gospodarowanie mieniem komunalnym, wykonywanie uchwał Rady, przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podjętych przez Radę oraz składanie Radzie sprawozdania ze swojej działalności,
- Sprawowanie ogólnego kierownictwa i nadzoru nad realizacją zadań obronnych wykonywanych przez Urząd i podległe jednostki organizacyjne,
- Sprawowanie funkcji Szefem Obrony Cywilnej Gminy i Kierownikiem Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
- Sprawowanie funkcji Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego,
- Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i Regulamin oraz uchwały Rady.
- Wójtowi przysługuje wyłączne prawo:
- zaciągania zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków w ramach upoważnień udzielonych przez Radę,
- dokonywania wydatków budżetowych,
- dysponowania rezerwami budżetu Gminy,
- ogłaszania przetargów. - W razie nieobecności Wójta w pracy zastępuje go Sekretarz.
- Czynności z zakresu prawa pracy wobec Wójta związane z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy wykonuje Przewodniczący Rady Gminy. Wynagrodzenie Wójta ustala Rada Gminy w drodze uchwały. Pozostałe czynności wobec Wójta wykonuje Sekretarz.
SEKRETARZ GMINY ŁĄCZNA - MIROSŁAW KOPYTEK
Zakres obowiązków i uprawnień Sekretarza Gminy Łączna określa ustawa o samorządzie gminnym, Statut Gminy, Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Łączna.
Do jego zadań należy w szczególności:
- Opracowywanie projektów zmian Regulaminu,
- Opracowywanie projektów podziału Wydziałów na stanowiska pracy,
- Opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy,
- Kierowanie pracą Wydziału Organizacyjno – Obywatelskiego,
- Nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
- Przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
- Wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych,
- Koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
- Koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami,
- Koordynowanie realizacji zadań obronnych wynikających ze szczególnych regulacji prawnych przez wydziały i samodzielne stanowiska pracy
- Wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
- Zastępowanie Wójta Gminy w czasie jego nieobecności.
- Organizacja pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne
- Organizowanie współdziałania z jednostkami organizacyjnymi gminy oraz sołectwami
- Nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw mieszkańców
- Zapewnienie obsługi prawnej Urzędu
- Wydawanie wszelkich wymaganych zaświadczeń i poświadczeń urzędowych
- Obsługa merytoryczna szkół wynikająca z ustawy o systemie oświaty
- Bezpieczeństwo i higiena w placówkach oświatowych
- Interwencje w sprawach, w których naruszane jest prawo oświatowe
- Prowadzenie sprawozdawczości zbiorczej GUS, MEN