Od 1 lipca każdy obywatel lub zarządca budynku będzie zobowiązany do złożenia deklaracji o źródle ciepła i spalania paliw do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Wynika on z ustawy z 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (t. j. Dz.U. z 2021 r. poz. 554).
Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca będzie miał 12 miesięcy.
Dla nowo powstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni.
Każdy, kto ma w domu piec, kominek, a nawet kuchnię węglową – musi indywidulanie zgłosić to do właściwego Urzędu Gminy.
Co zawiera deklaracja?
Zgodnie z ustawą o termomodernizacji deklaracja zawiera takie informacje jak:
1) imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
2) adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
3) informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
4) numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
5) adres e-mail (opcjonalnie).
Więcej informacji :
https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq#
Do pobrania: